Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAntony, James Soto; Valadez, James R.
TitelExploring the Satisfaction of Part-Time College Faculty in the United States.
QuelleIn: Review of Higher Education, 26 (2002) 1, S.41-56Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-5748
SchlagwörterStudie; College Faculty; Comparative Analysis; Full Time Faculty; Higher Education; Job Satisfaction; Part Time Faculty; Quality of Working Life
AbstractUsed nationally representative data to provide a comprehensive comparative picture of the satisfaction between full- and part-time faculty members (both tenure-track and non-tenure-track) within and across U.S. 2-year and 4-year post-secondary institutions. Found a different picture than that proposed by popular accounts of part-time faculty, concluding that they seem fairly satisfied with their roles. (EV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Review of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: